Využíváme tyto činnosti:
- volná hra – hry námětové
- psychomotorická cvičení
- práci s encyklopediemi
- třídění odpadu
- ruční práce s přírodním materiálem, výtvarné činnosti
- pohybové hry a aktivity
- hudební činnosti
- sebeobslužné činnosti
Další činnosti:
- taneční výchova – probíhá 1xtýdně v MŠ
- plavání – probíhá 1x týdně (Plavecká škola Krokodýl)
- logopedie – probíhá průběžná logopedická prevence
- pohybová výchova – probíhá 1x týdně v MŠ
Uplatňování forem práce, metody vzdělávací práce:
- prožitkové a kooperativní učení hrou a činnostmi, které jsou založeny na přímých zážitcích dítěte, podporují zvídavost a potřebu objevovat, učební aktivity by měly probíhat především formou nezávazné hry na základě zájmu a vlastní volby;
- situační učení, založené na vytváření a užívání situací, které poskytují dítěti srozumitelné praktické ukázky životních souvislostí;
- spontánní sociální učení, založené na principu přirozené nápodoby při všech činnostech a situacích, které se v průběhu dne v mateřské škole vyskytnou a jsou k nápodobě a přijímání vhodné;
- činnosti spontánní i řízené odpovídající potřebám a možnostem předškolního dítěte;
- didakticky zacílená činnost, která je pedagogem přímo nebo nepřímo motivována a v níž je zastoupeno spontánní a záměrné (cílené, plánované) učení;
- integrovaný přístup, tzn., že vzdělávání by mělo probíhat na základě integrovaných bloků, které nabízejí dítěti vzdělávací obsah v přirozených souvislostech, vazbách a vztazích.
exkurze
vycházky
experiment
komunitní kruh
tvořivá dramatika
využití situací
řízené individuální činnosti
řízené skupinové činnosti
převládají spontánní činnosti nad řízenými