Sportovní kroužek
Taneční kroužek
Plavání
Předškoláček
Keramika
NÁŠ PROGRAM TAKÉ ZAHRNUJE:
- rodič může kdykoli volně vstoupit do tříd, pohovořit s pedagogem, pobýt s dítětem v prostorách MŠ, individuálně konzultovat své dítě (dbáme na ochranu důvěrných a osobních dat)
- postupný adaptační proces pro nové děti
- individuální přístup k dítěti ve smíšené třídě
- logopedickou prevenci (doporučení logopedických pracovišť)
- zdravé stravování (dobrý příklad dětem)
- podzimní tvoření pro rodiče s dětmi nebo drakiáda (možnost pohovořit s pedagogem)
- svatomartinský průvod v MŠ – tradice a zvyky(děti mohou ráno vstupovat v kostýmech do tříd)
- předmikulášské dílničky na ZŠ Svážná (spolupráce MŠ a ZŠ)
- čertovské dny v MŠ (děti mohou ráno vstupovat do tříd v kostýmech)
- Mikulášská nadílka na jednotlivých třídách (spolupráce se ZŠ)
- zahájení adventu v MŠ, rozsvěcování vánočních stromečků na třídách
- vánoční tvoření pro rodiče s děmi (možnost pohovořit s pedagogem)
- účast v betlémské soutěži (výstava betlémů)
- jarmark v prostorách ZŠ Svážná, představení dětí, prodej výrobků (spolupráce ZŠ a MŠ)
- vánoční posezení s rodiči a vystoupení dětí, malování na obličej z řad profesionálů, tvorba dárečků pro rodiče, tradice a zvyky (možnost pohovořit s pedagogem)
- Ježíškova nadílka na jednotlivých třídách
- tématické focení dětí několikrát v průběhu školního roku i se sourozenci a rodinnými příslušníky
- výstavy a exkurze pro předškolní děti
- práce s interaktivní tabulí (programy pro děti)
- divadelní představení pro děti v prostorách MŠ (kouzelník)
- sférické kino
- Muzikoterapie
- návštěva knihovny s programem pro děti
- využívání kinosálu na ZŠ Svážná
- Edukativně stimulační skupinky na ZŠ Svážná (spolupráce MŠ a ZŠ)
- portfolio předškoláka (individuální příprava dětí na vstup do ZŠ na jednotlivých třídách pod vedením paních učitelek)
- příprava na školu pod vedením Mgr. Radomíry Kusákové a Mgr. Jany Skopal Procházkové (kroužek Předškoláček)
- individuální diagnostika dítěte
- osobní portfolio každého dítěte v MŠ (jeho tvorba, úspěchy)
- lyžování s Lemurem (spolupracující MŠ)
- prevence dentální hygieny – přednáška z řad odborníků
- karneval pro děti v tělocvičně na ZŠ Svážná, animační program pro děti, ocenění medailemi (děti mohou ráno vstupovat v kostýmech do tříd)
- březen měsíc knihy – výstava knih pro rodiče a kamarády na jednotlivých třídách, práce s knihou
- vítání jara – tradice, individuální zpracování na třídách (Morena, odemykání jara klíčem….)
- velikonoční tradice v MŠ, individuální zpracování na třídách
- čarodějnické dny v MŠ, čarodějnický rej ve třídě (děti mohou ráno vstupovat do tříd v kostýmech)
- oslava Dne Země, zahrada na Rybnické (plnění úkolů a hry)
- Dny otevřených dveří – prezentace prostor MŠ, výrobky dětí
- zápis dětí do MŠ – spolupráce s rodiči, odborné rady
- Ferdova olympiáda na ZŠ Svážná (spolupráce MŠ a ZŠ)
- vítání občánků na ÚMČ a přání důchodcům (nepravidelně)
- návštěva 1. třídy na ZŠ Svážná (plynulý přechod dítěte na ZŠ – spolupráce) a ZŠ Kamínky
- Koniklecová louka – návštěva přírodní rezervace Kamenný vrch
- posezení pro maminky, vystoupení dětí, tvorba dárečků pro maminky (možnost pohovořit s pedagogem)
- v rámci ekologické výchovy – třídíme odpad
- Den dětí – individuální zpracování na třídách
- Lanáček – venkovní lanové hřiště – Fit4all
- kroužky pro děti (sportovní, plavecký, taneční)
- výlet na konci školního roku
- focení jednotlivých tříd na konci školního roku
- pasování předškoláků s animačním programem (zahrada MŠ na Rybnické)
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ PRO DÍTĚ JE SPONTÁNNÍ HRA
- naše MŠ podporující zdraví vytváří prostor, čas a prostředky pro spontánní hru vycházející z přirozených potřeb a zájmů člověka
- hra je základní formou lidské aktivity, pro dítě v jeho rozvoji je nezastupitelná
- hra pomáhá dítěti se vyrovnat s jeho emočními konflikty
- bez možnosti hrát si by dítě mohlo být silně frustrováno až deprimováno
- z nenaplněné potřeby hrát si mohou vznikat problémy i v pozdějším životě, jedinec, který si nemohl podle svých potřeb hrát, není později schopen samostatně pracovat
- učitelka dává dost času k dokončení hry, k pokračování ve hře, dbá na uchování produktů hry, neuklízí je bez souhlasu dítěte, sleduje dodržování dohodnutých pravidel – obsazování herních koutků, úklid hraček a předmětů na hraní